aanvang van de school

Aanvang van de school,

Vanuit de ouders kregen wij voor de voorjaarsvakantie het signaal dat er onduidelijkheid was over de aanvang van de school. Was het nu wel of niet de bedoeling dat de kinderen op het schoolplein opgehaald worden of juist niet. En mogen ouders en kinderen vanaf de eerste bel naar de groep?

Daarom hebben wij op begin pagina van de website de afspraken samengevat.
Deze gelden voor alle kinderen. Vanaf de eerste bel (om 5 minuten voor half 9) mogen alle kinderen via de voor hen afgesproken ingang naar hun eigen klas gaan. Geen probleem wanneer de ouders hun kind in de onderbouw hierbij helpen. De leerkrachten vangen de kinderen bij hun eigen lokaal op.  Bij de tweede bel (half negen)  starten de lessen.

In de pauzes (kwart over 10 en kwart over 12) is er altijd een herkenbare surveillance aanwezig.
Bij slecht weer wordt door de surveillance bepaald of het wel of niet verantwoord is om even naar buiten te gaan. Kinderen pauzeren dan in hun eigen lokaal.

We vragen alle kinderen en ouders om op tijd in het lokaal te zijn. Wanneer er redenen zijn waarom kinderen niet (tijdig) aanwezig kunnen zijn ontvangen wij graag een telefoontje.

Wanneer kinderen zonder geldige reden te laat of afwezig zijn worden zij daar op aangesproken. Wij zijn verplicht om frequent te laat komen en afwezigheid te registreren en ongeoorloofd verzuim te melden.

We hopen dat hiermee voor alle ouders en kinderen duidelijkheid is.

• Image6072eed2a18141de81b853ac5e5073d6.jpg